top of page

3 0 . 4 . 2 0 1 6 : I C H A L L E N G E Y O U


Poslední měsíc jsem trávila tak, že jsem střídavě polehávala v posteli a snažila se zbavit zákeřných nemocí a ještě zákeřnější emocí. Jak jsem tak lenošila a nehnula ni brvou a "fitness blender 8 week program" šel s každým proleženým dnem pomalu ale jistě vniveč, čím dál tím víc jsem se těšila na to, až budu zase zdravá a budu moct cvičit (čti tancovat doma na Selenu Gomez). A protože jediné, co jsem mohla dělat bylo snažit se dle pinterestu napodobit zdravé recepty, googlit superpotraviny, a udělat si vlastní výzkum v tom, co za potraviny tělo léčí a které mu naopak vůbec nepomáhají, rozhodla jsem se výsledky průzkumu sepsat a udělat si s Vámi takovou malou | velkou #OFFTOPICSCHALLENGE. Hlavně, kdo nemá na blogu nějakou "jarní detoxikační kůru" nebo "bikini body čelendž" není blogger ! Tak, a v tomto bodě konec srandy, kdo chce být zdravý, krásný a úžasný nechť čte dál:



2. C U K R - A teď nemluvím o cukru, který se přirozeně nachází v ovoci, mluvím o bílém rafinovaném cukru. Je všude! V pečivu, v alkoholu, v nejrůznějších konzervách, v limonádách a my ho nevědomky konzumujeme přespříliš a stáváme se na něm závislí. Ano, cukr se často, co do závislosti, dokonce přirovnává ke kokainu. A právě proto ho výrobci dávají do všeho.


3. U Z E N I N Y - Jestli je škodlivost uzenin způsobená jejím průmyslovým zpracováváním, anebo jestli je maso samo o sobě nepříliš příznivá složka naší stravy, to nevím. Co ale vím, je to, že bylo provedeno až příliš mnoho výzkumů a vydáno až příliš mnoho článků upozorňující na spojitost uzenin a rakoviny, že už to musíme okamžitě přestat ignorovat.


4. N E S M Y S L Y - Dlouho jsem přemýšlela, jak tuto podskupinu pojmenovat a nenapadalo mne nic jiného, než nesmysly. Co jiného byste si řekli o potravinách typu: stačí jenom zalít horkou vodou a máte vydatnou polévku, dejte si jogurt s 0% tuku a udržte si štíhlou linii, dejte do mikrovlky a uvařte omáčku pro celou rodinu, namažte dětem na chleba taveňák s příchutí čabajky... Hm. Polotovary, průmyslově zpracované potraviny a produkty, jež ztrácejí svůj vlastní smysl prostě nejezte. Vůbec.


Tak a teď v čem je ta #OFFTOPICSCHALLENGE ? Prý trvá přibližně tři týdny každodenního praktikováním než něco zařadíte do svého života tak, aby se z toho stal zvyk, a já chci (kromě toho, že omezím anebo zcela vynechám výše zmíněné potraviny) abychom se jednoduše pokaždé, než něco vložíme do úst, zamysleli nad tím, jestli to vůbec jíst chceme. Ještě lépe uděláme, když se nad tím budeme zamýšlet už během nakupování a ušetříme si tak čas, takže, kdo není lenivý víc přemýšlet a jde do toho se mnou? | WHO'S IN ?


Foťte, sdílejte a piště mi a používejte u toho hashtag #offtopicschallenge a uvidíme, kam to spolu dopracujem a jak se budeme cítit 22 | 5. Ale nezapomínejte, že nejdůležitější na tom je stejně to, že se nebojíte sami sebe vyzvat k tomu, začít dělat něco jinak. #challengeyourself


bottom of page